Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

torsdag 31 juli 2014

Fatta ett nytt beslut

Jag har min historia. Jag har mina beteenden och karaktärer. Jag har gjort det jag gjort och andra lika så. Andra gör sina val jag gör mina. Jag är just nu den jag är. 

Men.

Jag kan fatta nya beslut. Jag kan göra nya val. Jag kan göra nya handlingar. 

Inget är evigt. Absolut inte min historia. 

Varje dag skapar jag ny historia. Jag kan handla på ett nytt sätt. Jag kan tänka på ett nytt sätt. Jag kan känna på ett nytt sätt. Det som var i går behöver inte nödvändigtvis vara idag. De val jag gör är helt och hållet mina egna, vilken historia jag än bär på. Jag skapar alltid min egen historia. 

När jag kommer i situationer där jag märker att jag reagerar på ett särskilt sätt och där mina gamla känslor tar över kan jag alltid göra ett nytt val. Tänka på ett nytt sätt och agera på ett nytt sätt. Detta kan i sin tur skapa en ny känsla. 

Har du gjort nya val i ditt liv som skapat ny känsla i dig? Om inte, skulle du våga pröva? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948