Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 9 november 2012

Andlig medvetenhet

Arbetet med en grupp eller med mig själv har även sin grund i andlig medvetenhet om det ska beröra min existensiella ångest. Nej jag talar inte om religiös ande utan min inre ande. Utan fruktan och respekt blir det fruktansvärt outtalat. En vag olustkänsla dröjer sig kvar på nått sätt.

Är vi öppna och villiga kan vi också förbise den traditionella religionen och besegra fördomarna mot ordet Gud. Vare sig vi tycker om det eller inte ligger våra andliga rötters styrka i traditionen.

En klok människa med ett väl fungerande inre eget ledarskap är en förebild i frågan om just andliga beteenden och lever i harmoni med andliga värden. Det finns en väg till kunskap som är högre än förnuftet och vårt intellekt. Det finns ett Jag som är större än självupptagenheten.

Vi har ett väl fungerande eget ledarskap när vi visar vår styrka i osjälviskhet och är ett med hela skapelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948