Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 26 augusti 2012

Släpp taget

Har du någon gång kämpat för att bli med barn, få ett arbete eller träffa en kärlek? När du till slut efter mycket försök har givit upp upptäcker du att det du kämpat så för helt plötsligt fanns där!?

När jag ger upp det jag har får jag det jag behöver.

När jag ger upp det jag är blir jag det jag skulle kunna bli.

Paradoxen är att
- Genom att ge efter består jag
- Tomrummet blir fyllt.
- När jag ger av mig själv blir jag mer.
- När jag känner mig som mest förintad är jag på väg att växa.
- När jag slutar att begära och få,får jag mycket.

Desto mindre jag gör av mig själv desto mer är jag.

När jag ger efter för den som arbetar möter jag inget motstånd.

Så släpp taget för att uppnå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948