Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 27 juni 2014

I morgon kommer aldrig

Det är lätt att tro att i morgon är då allt ska ske. Det är lätt att tro att i morgon är en bättre dag än idag. Det är lätt att tro att att morgondagen löser dagens problem. Det är lätt att tro att min lycka kommer någon annan dag än idag. Det är lätt att tro att i morgon är den dag allt ska bli bra. Det är lätt att tro att i morgon är en bättre dag att göra det som jag tänkte göra idag.

Men!

Allt detta är bara ett sätt att lura mig själv.

Konsekvensen är att jag slutar leva idag och skjuter upp allt till en annan dag. Konsekvensen är att jag fortsätter att bära känslan av något dåligt ytterligare en dag. Konsekvensen är att jag förlitar mig till morgondagen istället för dagen idag. Konsekvensen är att det kan vara för sent.

Den finns ingen annan rätt dag än just idag om skälet att skjuta upp är mina rädslor för det som kan hända. Det finns ingen annan rätt dag än just idag om skälet att skjuta upp är min förhoppning om att morgondagen är ljusare än dagen idag.

Det är idag allt är, i morgon kommer aldrig.

Hur gör du, skjuter du gärna upp saker du skulle vilja göra eller känner att du måste göra, till en bättre dag?

2 kommentarer:

  1. Jag är glad att jag tror det kommer en dag i morgon också. Annars skulle jag jäkta ihjäl mig idag :-)

    SvaraRadera
  2. Eller så kan det vara precis i dag som det händer. I morgon jan det vara för sent.

    SvaraRadera

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948