Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 4 juni 2014

Tillit

Jag har svikit tilliten som andra haft till mitt bolag. Jag har visat att jag inte kunde motstå frestelsen att bryta tilliten andra hade till mig. 

Det hade ett högt pris. Ibland helt obegripligt att jag var beredd att betala det höga priset. En riktigt dålig affär.

De affärer jag gjorde drev mitt bolag till en djup kris nästan konkurs. Men jag lyckades att göra en rekonstruktion. Inte till det bolag jag hade utan till ett nytt bolag med en annan grund att stå på.

Mitt arbete bygger sedan en tid på att återfå vissa gamla kundkontakter, om det är möjligt och jag vill, men framför allt finna nya kunder som gillar mitt nya koncept. 

Det finns en kund som mitt bolag särskilt vill se komma tillbaka som inte tidigare fick den plats han förtjänade. En av mina nyckelkunder och den viktigaste. Den kunden är jag. Jag har också några andra kunder som står honom närma som har platserna bredvid honom och det är hans barn. 

Har du missbrukat ditt förtroende? Var befinner du dig i så fall idag i den återuppbyggnaden? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948