Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 2 juni 2014

Man kvinna

Vem är jag egentligen. Vad har jag i mig? Vad har jag för strategier? 

En del av mig är det manliga och en annan del är det kvinnliga. Jag talar inte om kön utan sätt att vara. Inte heller om klyschor utan om vad som är manligt och kvinnligt.

Både jag som man men även du som kvinna har valt egenskaper som har karaktären av att vara manligt eller kvinnligt. 

Jag kan se sidor i mig som har mer kvinnliga drag. Sätt att förhålla mig, sätt att tänka sätt att vara. 

På min arbetsplats fick jag för något år sedan höra att jag var det mesta kvinnliga på jobbet. Sagd av en kvinna. Tack för det. Stort att någon ser. Jag hade inte tänkt att det jag gjorde var kvinnligt.

Jag bejakar det manliga och det kvinnliga i mig. Det ökar mitt spektra och ger mig mer tillgångar.

Kan du se det manliga och det kvinnliga i dig? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948