Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 23 november 2014

1. Skapa en struktur

Valet att skapa en struktur handlar om rutin och ordning. Det hjälper mig att skapa vanor som gör att det blir enklare att göra det jag ska. Lite som att borsta tänderna. Det sker utan att jag behöver tänka på det. Mina tankar och känslor får mig gärna att ibland smita från sådant som är besvärligt och som inte direkt belöna mig. Effekterna kan komma mycket senare både av att göra det eller låta bli. Mitt ego vill också gärna att jag inte ska prioritera det som får effekt på lång sikt. 

Rutinen och strukturen hjälper mig att hålla mig på banan. Den fångar upp mig när jag börjar avvika för mycket från det jag vill och den hjälper mig när jag tenderar att falla tillbaka till gamla mönster och beteenden.

Vad betyder det för dig eller vad skulle det betyda för dig att ha en struktur i ditt liv? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948