Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 16 november 2014

Jag bestämmer

Jag bestämmer över vilka känslor jag vill bära. Jag bestämmer över vilka tankar jag vill tänka. Jag bestämmer vilka handlingar jag vill göra. Jag bestämmer över vilken tillit jag vill ha. Jag bestämmer över hur länge jag vill bära på mina negativa tankar och känslor. Jag bestämmer hur länge min historia ska prägla mitt liv. Jag bestämmer vilka jag förlåter eller inte förlåter. Jag bestämmer vilka jag ber om ursäkt till eller inte. Jag bestämmer om min ilska ska gå ut över andra och mig själv. Jag bestämmer om min dag ska starta med ett leende och sluta med ett leende. Jag bestämmer om jag ska skapa vänskap eller alienation. Jag bestämmer om jag ska vara öppen till allt som sker. Jag bestämmer om jag ska vara villig att våga prova nya saker. Jag bestämmer om jag ska vara ärlig mot mig själv och andra. Jag bestämmer om jag ska sätta mål i livet eller inte. Jag bestämmer om jag ska försöka se till att jag har en kropp som håller hela livet. Jag bestämmer om jag ska göra allt för att hålla mig frisk och sund. Jag bestämmer om jag ska ha en väl anpassad vikt till min längd. Jag bestämmer hur jag ska förhålla mig till det som sker utanför mig själv. Jag bestämmer om jag ska släppa kontrollen eller inte. Jag bestämmer om jag ska falla till baka till saker jag sagt jag ska sluta med. Jag bestämmer inte över andra. Jag bestämmer över mitt liv i alla delar.

Mina möjligheter att påverka mitt liv är obegränsade. 

Vad jag än bestämmer är det jag själv som få ta konsekvenserna av det jag bestämt. 

Hur bestämd är du över ditt liv och det liv du vill leva? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948