Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 14 oktober 2014

Identifiera gillandet

Jag sökte och det händer även nu att jag söker andra människors reaktioner. Förut var det en rutin, nu är det en ovana som kallar på mig ibland. Jag behövde ogillandet eller gillandet för att bli bekräftad. Jag blev antingen en förövare eller ett offer fast jag egentligen redan från början hela tiden just var ett offer.

Idag slår det mig ibland hur jag med automatik faller tillbaka i detta. Mina tankar spelar mig ett spratt och vanan tillåter det.  Särskilt uppstår detta när jag avviker från normen och blir, om än kort, osäker i mitt val. Historien tar grepp om mig och lurar in mig i bekräftelsehörnet och behovet av ett godkännande. Jag märker hur jag idag som tidigare söker för att identifiera människors reaktioner. 

När det gäller godkännandet, varför gjorde jag och gör jag detta? Jo jag bekräftar egentligen min egen osäkerhet om mitt eget val. Jag luras att falla in i en gammal tanke om att jag inte duger.

Mitt dagliga arbete handlar om att hitta balansen och observera mitt sätt att agera och göra det till en automatik. Boosta mig med daglig injektion om att jag är en unik människa som gör mina val. Jag är en en människa som gör egna val och de val jag gör är helt ok. Jag behöver inte få andras gillande eller för den delen allas ogillande för att bli bekräftad. Jag gör mig vinn om att min grundkänsla i min kropp är att jag är och det räcker. Jag fokuserar också på att allt som jag tänker är sprunget från mig själv och mina egna tankar om mig själv. Det som sker utanför mig själv har inte alls med mig att göra utan enbart hur jag förhåller mig till det som sker utanför mig själv. jag väljer hur jag hanterar mina egna spöken. Andra får ta hand om sina egna spöken. Jag hittar alltid den gemenskap som jag behöver om jag har tillit till att det jag tror på blir mitt signum.

Hur boostar du dig själv för att duga för dig själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948