Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

torsdag 30 oktober 2014

Våga fatta felaktiga beslut

Jag gör inte alltid rätt. Jag har inte heller alltid gjort rätt. Det blir fel och tokigt. Ibland har det blivit fruktansvärt fel och dumt vilket fått konsekvenser för andra. När jag varit stressad har felen och avstegen varit fler och när jag är i balans färre. 

Jag är inte perfekt. Det är en del av mig och jag förväntar mig inte heller att andra ska vara perfekta. Det är lätt att begära att andra ska vara perfekta men då blir det också lätt så att jag ställer samma krav på mig själv. I en sådan värld vill jag inte leva. 

Jag har försonat mig med att jag är en person som ibland gör fel. Min ambition är att göra så gott jag kan och när det blir fel gottgöra så gott det går. Jag tycker att jag är ok.

Jag tillåter mig att fatta fel beslut. Ibland blir det rätt och ibland blir det fel och det är ok. Jag är inte en sämre person för de även fast jag ibland gör fel.

Hur öppen är du för att du och andra ibland fattar fel beslut och gör fel ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948