Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 3 mars 2014

Idag är din dag

I dag är inte min dag. Idag är din dag. Idag ska jag göra något för någon annan. För några andra. Jag ska släppa mitt ego helt och göra det någon annan behöver. Idag är din dag. 

När jag ger utan att förvänta mig att få är den bästa gåvan även för mig som ger.  Jag väljer att ge för att jag vill. 

När jag ger och jag klarar av att helt och hållet ge för att ge utan några som helst avsikter då finns chansen att jag befriar mig för en stund från mitt ego. Egot vill ha avsikter. Jaget struntar i det helt.

Har jag svårt med att ge utan att få något kan jag göra en så kallad munk. Jag gör något för en annan utan att den andra vet om det. Betalar någon annans parkeringsböter t. ex. utan att den det gäller vet om det. 

Att ge är en gåva.  

Vad skulle du vilja ge?  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948