Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

torsdag 11 oktober 2012

Min integritet

En klok människa vet att att det som sker och sanningen i det inte kan fångas i tankar och ord. Så varför låtsas?

En förrvirrade jargong i mitt yrke är ett säkert tecken på att jag inte vet hur allt sker.

Men det man inte kan säga kan man visa: var tyst, var medveten. Medvetenhet fungerar. Den sprider ljus över det som händer. Den klargör mina eller andras konflikter och lugnar mig eller en annan upprörd människa eller grupp.

Du vet också att hela tillvaron är en enda helhet. Därför ser du till att vara en neutral iakttagare som inte väljer sida.

Du låter dig inte förledas av hot eller erbjudanden. Varken vinst eller förlust av pengar, kärlek eller berömmelse rubbar dig.

Din integritet är inte idealistisk tro inte det. Den grundar sig på en djup kunskap om hur allt fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948