Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

torsdag 12 juli 2012

Hur lätt är det inte att låta andra påverka min känsla

När jag skulle beställa en hyrbil här för några dagar sedan blev jag så oerhört irriterad. Samtalet begränsade mig och för varje minut jag pratade kostade det mig 3 kr. Att det tickade kronor och att det jag skulle beställa blev dyrt och inte fungerade som jag önskat och som det tidigare gjort väckte så starka känslor i mig. Jag blev verkligen inte mitt bästa jag utan uttryckte min besvikelse och mitt missnöje.

Det som förvånade mig var att det väckte så starka känslor hos mig och att jag tillät mig att något utanför fick beröra mig så mycket.

Efteråt kunde jag konstatera att min känsla av maktlöshet som jag känt tidigare i livet var precis det som väcktes till liv igen och fick mig att reagera så starkt . Jag upplevde något i det förflutna som triggades av mitt samtal som definitivt inte hade med biluthyrningsfirman att göra.

När känslan av detta fanns kvar beslöt jag mig att aggera och skrev ett beklagansmail till bolaget flr att få ur mig lite ilska. När jag gick på lunch pyste jag lite om att att jag var arg men inte om vad men at jag förvånades över min känsla.

Att jag aggerade var ett bra sätt att leda energin vidar. Att tala med någon annan om min känsla ver ett sätt att pysa ut.

När jag kom tillbaka från lunch fick jag ett samtal där jag fick besked att den bil jag skulle hyra inte fanns men at de skulle undersöka vidare. Detta slutade i att jag fick en billigare bil som var större och att jag t o m kunde säga att jag var tacksam för att det blev så bra. Min känsla var inte kvar utan jag kunde syra den till något helt annat vilket gjorde att jag nu har en positiv känsla igen för företaget. Känslan kom vid deras, i andra mötet mycket hjälpsamma och förstående bemötande jag fick. Sedan råkade det bli en billigare bil men det var sekundärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948