Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 2 juli 2012

Nu- att vara i den smala korridoren nu

Det är så tydligt efter varje dag varje timme varje minut jag söker svaret på mina egna frågor att det är i nuet jag ska söka det. Att undvika "DÅ" och undevika oron i "SEDAN".  Här och nu! Har jag problem nu? Vad är problemet just nu. Om jag har problem så är det oftast i framtiden i morgon om en vecka, om ett år. Kan jag försörja mig, komemr jag att vara ensam i livet osv. De frågorna har sin lösning i deras nu men inte nu för just nu har jag inte det problemet. Man brukar säga att i problemet ligger lösningen på mina problem. Om det är en sanning så är det också när problemet uppstår som jag har en lösning eller lösningen kommer till mig. Att i förväga oroa mig för sedan blir att oroa mig en gång för mycket, det kommer liksom igen.

Om jag väljer att vara i den smala korridoren som är här och nu och bara ta in inte fördömma så brukar det vara så att jag just i denna stund inte har några problem. Har jag vänner som inte hör av sig längre, ja då är et antingen DÅ att jag inte är älskad och en gammal film i mig väcks eller så är det min oro för framtiden om att jag kommer att bli ensam t.ex. Hur var det har jag gjort något som gör att hon inte hör av sig osv. Men här och nu då ser jag ... jaha ... hon hör inte av sig. Ok då vet jag det och utifrån det får jag göra mina val mina handlingar.

Om vi alla kunde välja att bara vara här och nu så skulle vi leva ett mer kärleksfullt liv där vi skapade vårt sedan. Hur många gånger har vi inte tänkt: - När det händer då...När detta sker då... osv...Var tacksam för det du har idag för det är just idag som du lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948