Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 27 juli 2012

Pojkar ska få mer bidrag för att börja lära sig läsa bättre!

Pojkar ska få möjlighet att lära sig läsa bättre än vad de gör ! Dubbelt så många killar jämfört med tjejer, i Sverige har underkänt i svenska! Under många år har det satsats på tjejer i olika syften. Man har tyckt att män senare i arbetslivet ändå klarat sig bra där av ingen hjälp tidigare! Även i våra fängelser och i brotts- och missbruksstatistiken kan vi se att männen "lyckats" bra och är i allra högsta grad överrepresenterade! Jag tror att vi män på samma sätt som kvinnor behöver få all hjälp vi kan få för att klara livets skola . Det jag lär ut om att ha balans i livet är något som alla barn skulle behöva lära sig i skolan om inte tidigare. Lära sig att jag blir det jag tänker och att lära sig att har jag balans mellan mina tankar, mina känslor och mina handlingar har jag större chans att leva här och nu och må ganska bra! Hade vi fått lära oss detta tidigt hade mitt typ av arbete inte behövts i lika stor utsträckning som det gör i dag! Hjälp vårs barn både små barn och vuxna barn att få lära sig att älska sig själva, där börjar och slutar allt liv !

2 kommentarer:

  1. Hej hamnade här på din sida genom FB.
    Förstår inte riktigt ditt blogginlägg? Hur menar du att satsningen på flickor i olika syften påverkar pojkarnas "läsinlärning"? Vad innebär balans för dig? Älska sig själv är föräldrarnas arbete att sköta enligt mig. Vidare anser jag att "duga" som man är och stärka vars barns självkänsla och självinsikt är skolans arbete. Några tankar under den sena frukosten // Bitte

    SvaraRadera
  2. Det handlar inte om antingen eller utan att man satsat på tjejer för att de inte på samma sätt som tjejerna klarar sig så bra i vuxen ålder. Jag menar att det är ingen skillnad. Både män och kvinnor har behov av stöd men utifrån sina olika svårighetersgrader och typ av svårigheter. Begreppet klara sig ser så olika ut och jag tror inte det är någon skillnad. Balans handlar om att ha i sin vågskål balans mellan våra tankar våra käsnlor och våra handlingar och att de ska väga lika. Blir det övervilt i något så blir det en obalans i livet. Ingen polarisering är bra utan varandras motsatser behöver väga jämt. Föräldrarna harett ansvar till vuxen ålder men sedan är det ansvaret ditt oasvett vad som hänt under uppväxten. Skolan har ansvar för det de gör och den kvalitet de levererar men fram till vuxen ålder är det ändå i grunden föräldrarna som har det ansvaret. Hoppas detta gav lite mer svar på den text jag skrivit.

    SvaraRadera

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948