Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 29 juli 2012

Sommaren har skapat tid att möta egot

Sommaren i år har skapat mig möjlighet att tänka och känna. Huvudet har flödat av tankar och brus som jag haft fullt kör med att hålla borta. Mitt onda Ego har haft kalas men inte fått det lätt. Dagar har han gått ut med seger men många dagar har han gått iväg som en förlorare för att han inte alls blivit matad! Det är när jag matar dett onda egot med onda tankar som det onda egot trivs och får sitt lystmäte! När jag matar mitt goda ego blir det balans och de står båda sida vid sida. Min mentor gav mig följande tänkvärda checklista. När jag gör följande blir det dåligt med mat för det onda egot: - slutat ta illa upp - sluta bli stött - sluta känna mig kränkt - sluta behöva "vinna" - sluta behöva ha rätt - sluta vara överlägsen - sluta vilja ha mer - sluta oroa mig för mitt rykte - sluta tyck synd om mig - sluta framhäva mig Jobbar jag med detta varje dag och är uppmärksam i mitt varande får jag en bra balans i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948