Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 19 april 2014

Lek inte på min gård

Andra dagen på vår väntan till uppståndelsen. Jesus offrade sig själv för andra, ty de veta icke vad de gör. 

Om offret kan beskrivas som att jag offrar min stolthet och min kontroll genom att acceptera livet som det är och som det blivit. Om offret handlar om att jag rannsakar mig själv och förlåter andra. Om offret handlat om att jag gottgör de som jag skadat och släpper allt annat.

Om det är på det sättet när jag offrar då accepterar jag beskrivningen. 

Om offret handlar om att förminska mig själv, stiga tillbaka och förringa mitt jag, då är den sortens offer inget för mig. 

Tystnad och att inte ta strid kan också vara ett sätt att inte förminska mig själv. En tystnad som inte kväver utan en tystnad som är fylld av egen insikt. Min egen karma.

Jag har märkt att när min styrka byggs upp av mitt inre medvetande om mig själv där min självkänsla byggs upp av mina tankar och handlingar kommer min hämnd. Hämnden i form av min inre revansch. När jag förstod att min styrka låg i striden med mig själv, inte i min strid med andra fann jag min lycka. 

Då lyckades jag besegra mina spöken. 

Far och flyg mina spöken ni får leka på en annan gård, min gård är fylld av min kärlek. 

Vad är din gård fylld med?,

Glad Påsk! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948