Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 30 april 2014

Släppa garden

Min egen kontroll för att inte bli avslöjad kommer att avslöja mig. Min egen kontroll för att slippa känna smärtan igen kommer att förstärka min smärta. Min kontroll för att aldrig bli kritiserad kommer att öka den kritik som riktas mot mig. Min kontroll för att finna kärlek kommer att göra att jag inte finner något. Min kontroll för att bli älskad gör att jag mister allt. Min kontroll för att slippa förlora gör att jag aldrig kan vinna. Min kontroll för att slippa vara ensam gör att jag aldrig kan möta mig själv.

Hur jag än anstränger mig för att genom kontroll behärska och finna något gör att jag oftast mister allt.

Min kontroll blir mitt hinder att se det som faktiskt finns runt omkring mig.

När jag vågar släppa min gard genom att vara ärlig, öppen och villig kommer allt det som jag strävar efter att komma till mig. Det är när jag vågar vara just jag som allt det goda händer. 

Allt annat skapar något jag inte vill.

Det tog många år innan jag vågade släppa garden helt. Idag finns inget annat alternativ.

Hur hög är din gard idag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948