Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 25 april 2014

Stå upp för mig själv

När jag gör något för att någon annan vill och jag inte vill. När jag låter andra visa sin ilska och bete sig mot mig. När jag inte ger uttryck för mina känslor. När jag tiger men egentligen vill säga min mening. När jag inte gör det jag egentligen vill. När jag inte har egna mål utan följer andras. När jag inte tillåtit mig själv att uttrycka min vision och att drömma. 

Då kan det vara så att jag förminskar mig själv och står inte upp för den som är jag. 

Om jag vill ändra på detta behöver jag göra fem saker. 

1. Bestämma hur jag vill att det ska vara istället
2. Ta reda på orsaken till varför jag valt att göra så som jag gjort.  
3. Göra så som jag vill att det ska vara istället.
4. Testa det om och om igen så att jag ser att det håller. 
5. Ha människor omkring mig som stöttar mig i mitt nya beslut. 

Hur gör du för att förändra saker i ditt liv? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948