Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 20 april 2014

Uppståndelsen

Uppståndelsen enligt Bibeln var beviset om evigt liv och att bli en avbild av Gud. Förutsatt att vi vågar tro på det.

Om jag vågar acceptera att det som skett har skett och att den jag är är jag skapar jag förutsättningar att kunna förändra något. Jag vet vem jag är och jag vet var jag kommer i från, nu handlar det om att bestämma vad jag vill. Jag har här alltid två val. Förändra till ett annat liv eller fortsätta att gå mot min undergång. Valet är mitt. 

Vågat jag tro på att det finns någon som kan leda mig dit om jag själv inte hittar. Vågar jag tro på att mitt val kan förändra min situation. Vågar jag lämna det som jag har och är i? Vågar jag bli som barn på nytt och lära mig utvecklas?

När jag sätter tilltron till någon annan tappar jag mig själv men det kan också göra att jag finner mig själv. 

När jag är beredd att släppa all kontroll och alla gamla föreställningar som tydligt styrt in mig på fel väg först då hittar jag min egen genuina väg. 

Den väg jag tidigare valt har bara lett mig åt ett håll - döden. Att välja en annan väg innebär att jag väljer livet. 

Uppstånden igen på tredje dagen betyder att jag kan ändra min föreställning om att faktiskt finna livet om jag vågat tro att det är möjligt. 

Vågar du tro att det är möjligt att hitta ditt nya liv? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948