Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

torsdag 1 maj 2014

Just nu är jag....

Oavsett vilken situation jag än befinner mig i. Oavsett vilken känsla jag än bär på. Oavsett vilka beteenden jag än har. Oavsett vilka tankar jag än har.

Så är jag just nu i det. Det är jag per definition just vid det tillfället.

Vad jag är i morgon eller om en timme är något helt annat.

I detta ligger något mycket viktigt. Jag är. Inte vad jag vill vara utan jag är.

Först när jag vet var och vad jag är kan jag hitta en möjlighet att vara i det eller ta mig därifrån. Då kan jag anta en riktning mot något annat jag vill vara, känna, tänka eller göra.

I detta ligger det viktiga faktumet att jag behöver acceptera mig själv. Acceptera min kropp, mina tankar, mina handlingar och mina känslor. Allt detta definierar mig.

Jag är en sådan som ..... har hösnuva, jag har fobi, jag är beroende, jag tänker inte så snabbt, jag blir snabbt ledsen, jag har svårt att känna känslor, jag har haft en svår uppväxt, jag har svårt för att stava, jag glömmer bort namn osv osv.

Vet du vem du är?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948