Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 6 maj 2014

Kan själv

Mina söner sa till mig, när de var små, - Kan själv. Jag agerade förut som om jag själv var det där lilla barnet, kan själv. Det kommer aoutomatiska och resultatet har jag sett. 

Jag kan själv, jag vet vad som är bäst, jag  gör det som är bäst. Jag har koll. 

Det resultat jag såg hade inte blivit bra och just det var jag tvungen att möta för att förstå att det skulle vara bra att lyssna på någon annan. 

Mitt ego hade tagit över. Jag bad om hjälp och jag lyssnade och gjorde som jag blivit tillsagd. 

Idag har jag tagit över igen och jag försöker ha koll på mitt ego. Jag tillåter mig att inte ha stenkoll på allt och jag accepterar att det ändå kan bli bra. 

Jag behöver inte alltid bestämma. 

Är du en "- Kan själv!"? Vad får det för konsekvenser för dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948