Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 31 maj 2014

Min egen utveckling

När sker förändringen? När har jag hittat det jag tror jag saknat? Vad var det jag saknade egentligen? Hur ser jag min förändring och hur kommer jag att känna den?

Att arbeta med sig själv är att starta men aldrig sluta. Det är som att börja träna på ett gym och se den förändring som sker med mina muskler, min styrka och uthållighet, för att bebehålla detta behöver jag fortsätta träna. 

I mitt arbete med mig själv kan jag se att mycket har förändrats i mitt sätt att förhålla mig till mig själv men också hur jag förhåller mig till andra. Jag kan se att jag berörs mer och mer och känner saker jag inte tidigare tillät mig att känna. Det smärtar mer,  men jag vill känna den smärtan till skillnad från förr.

Surret i mitt huvud har inte tystnat men däremot påverkar det mig på ett helt annat sätt. Jag lyssnar, jag lär och jag förändrar. Jag lyssnar, jag reflekterar och jag gör.

Rädslor finns kvar men jag ser dessa för vad de är. Jag möter mina rädslor. 

Jag är mindre kontrollerad samtidigt har jag kontroll på ett annat sätt genom att inte ta kontroll. 

Det som är tydligt och uppenbart är att jag känner ett lugn i min kropp. Jag känner en avslappning och ett avslappnat förhållningssätt.

Självklart är jag inte alltid i balans. Jag tappar mig och reagerar instinktivt i mina rädslor men jag hittar snabbt tillbaka till min balans. Jag ser det, jag kan vara ärlig med det och jag hittar tillbaka. 

Det finns dagar då jag bara känner mig som en människa. Tankar och känslor flödar fritt och handlingarna blir som de blir. Snedsteg, baksteg och framsteg.  Det känns skönt att erkänna det för mig själv. Jag är bara en människa. 

Hur märker du att du nått en ny nivå i din egen inre utveckling?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948