Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 11 maj 2014

Vilken väg väljer jag

När känslan bli för stark undviker jag. Jag gör annat, men inte det. Jag gör saker för att undvika eller för att döva den känsla som möter mig. 

Situationer väcker känslor som att vara själv, ilska, skuld, skam, utanförskap, kränkt. Känslor som smärtade då och som inte vill upplevas igen. 

Jag var en av dessa som valde andra vägar men till slut vågade släppa kontrollen och öppna stängda dörrar. En del med väldigt svårforcerade lås. 

Ibland är smärtan så stor, för att åter känna, mitt mod sviktar för den sista dörren att öppna. Ibland förblir den för evigt stängd. 

Vi kan leva ett stängt liv mycket länge men till slut tar det slut. Känslorna och de negativa tankarna tar över och våra handlingar och leder oss i fel riktning. 

Kan du finna din väg och ditt mod?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948