Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 12 maj 2014

Känslor väcks

I går blev det tydligt hur gamla känslor enkelt kan väckas till liv och skapa obehag. 

Jag har varit otrogen i mina tidigare relationer och ljög mycket och var oärlig för att dölja vad jag gjort. Ett rent helvete att vara osann med andra ord. 

I helgen har jag sett på filmer som handlar om att inte vara sann (en man i och hans familj, det handlade inte om otrohet men det handlade om att undanhålla för sin familj.) en av filmerna stängde jag av ganska snart men den andra såg jag klart. 

Tydligt var hur mina egna gamla känslor vaknade till liv. Ett rent obehag av att se hur någon snärja in sig i oärlighet för att skydda något. 

Har inte upplevt det så starkt tidigare eller kanske mer, jag har inte reflekterar över det på samma sätt tidigare. 

Jagr glad att jag gör nya val idag.  

Kan ni känna gamla känslor väckas i sammanhang som dessa eller liknande? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948