Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 6 december 2014

14. Be om ursäkt

Det är inte bara förlåtelse som jag behöver göra. För det är mycket möjligt, ja ganska troligt att jag också skadat någon eller några andra. Alla tänker inte som jag, alla känner inte som jag och alla gör inte som jag. I min väg står andra och där de står kommer jag ibland in vilket gör att jag kommer i vägen eller de kommer i vägen. När vi kommer i vägen för varandra finns risken att vi behöver gottgöra något som vi gjort någon annan. Vi behöver be om ursäkt för det vi gjort. Jag vet att det finns minst en jag behöver be om ursäkt till.

Ursäkten är mitt eget sätt att försöka gottgöra det jag gjort någon annan, även fast det från början inte var med min mening. Ursäkten äger en befrielse till mig själv men kan också ge en befrielse till någon annan för att personen ska kunna gå vidare.

Att bära på ilska och harm är en handling mot mig själv. Att visa ilska och harm mot någon annan kan vara en handling mot någon annan fast det ofta handlar om mig själv.

Ursäkten är läkande och öppnar dörrar till befrielsen. 

Vem behöver du be om ursäkt till? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948