Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 25 juni 2013

Mina konstiga beslut

Ibland har jag fattat beslut som andra inte riktigt förstått. Jag gör det fortfarande men nu på ett annat sätt. Då gjorde jag saker som från den utomstående kunde upplevas som hål i huvudet. De tänkte utifrån sitt sätt och jag utifrån mitt. Jag bar på känslor där mina handlingar bekräftade min egen känsla om mig själv, min självkänsla. Klokt? Inte alls men jag visste inte bättre, även fast jag intellektuellt höll med. Jag var fångad och besatt. Mina handlingar bekräftade min syn på mig innerst inne. Den känslomässiga synen. En syn som gjorde att jag fick många negativa konsekvenser .

Idag är det samma. Jag fattar beslut ibland som mina gamla vänner inte förstår. De tycker jag ibland gör konstiga val. Val som de inte känner igen eftersom de utgår ifrån mitt gamla sätt som de varit van vid. De bedömer mig utifrån sitt gamla tänk. Jag fattar beslut utifrån mitt nya tänk. 

Ingen har fel det är bara något att vara klar över. Vissa klarar av att ändra sitt tänk andra inte. Jag klarade det. 

Hur ser dina val ut? Utifrån ett bra gammalt tänk eller mindre bra gammalt tänk? Finns det ett nytt tänk för dig som du behöver ta till? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948