Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 18 juli 2016

Ödets kraft - en jäkla stor kraft

För dig som ser rubriken kanske först förfäras och känner att det får dig att tänka på new age eller något annat som är svårt att definiera och än mer svårt att bevisa. Men detta är kanske mer av en naturlag. Något bara sker utan att vi tänker på vad det är som sker. Vi tar det för givet. Tankar och känslor som vi skapar av det som händer. 

Ödet är just det som händer. Saker händer slumpvis eller på grund av att vi eller någon annan gjort något. Det kan handla om en olycka, olyckliga omständigheter, sjukdom, vad människor säger eller gör, skilsmässa, otrohet, arbetslöshet, naturkatastrof ja vad det än kan vara men något som direkt eller indirekt påverkar oss på något sätt. Positivt eller negativt. Detta är ödet. Sådant som kommer utifrån och drabbar oss. 

Ödet har en oerhörd kraft som ibland kan vara mycket besvärande och som kan påverka oss totalt. En kraft som till och med kan få oss att ta livet av oss själva.
En kraft som kan få oss deprimerade, ledsna och tappa vår självkänsla och vårt självförtroende. En kraft som kan få oss att känna rädsla, bedra, säga eller göra konstiga saker. En kraft som kan styra oss i en eller annan riktning. En kraft som kan få oss framgångsrika. Ödet kan vara så kraftfullt att vi i våra känslor kan få oss själva och andra att bli kriminella och till och med döda andra människor.

Skulle denna kraft upptäckas idag skulle hela världens alla länder göra allt för att förinta denna kraft eller använda den.

Ödet har en kraft som kan få oss rädda och rädsla är vårt eget försvar när vi känner oss hotade. Rädslan är vår egen kraft för att överleva på ett eller annat sätt. 

När vi drabbad av ödet tar vi ställning. Om ödet är ett hot går vi till försvar eller flyr. Det är rädslans medel. Vi tar kampen eller flyr undan för att slippa bli utsatta. En del av oss kan fly in i sig själva andra agerar utåt. Vi blir själva förövare eller offer. Allt grundar av ödet skapat av rädslan. 

Men öder kan också försätta berg och få oss att lyckas med det vi vill vad det är än vi vill. Vilket resultat det ska bli väljer du själv bara du är klar över vad du vill. 

Jag skapade mig dominansens kraft och kämpade mot alla hot med ilskan som mitt rädslovapen. Behövde jag fly flydda jag genom bekräftelsen. Nu har jag vänt detta till min framgång.

Hur drabbas du av ödet och ödets kraft? Vad har dessa krafter fått dig att göra?

Idag är en dag jag ser mina öden komma och jag väljer själv hur de ska få påverka mig och vilket resultat det ska bli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948