Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 20 april 2013

Någon annans drömmar

Inte för än de senaste åren har jag börjat förstå att jag ägnat stor del av mitt liv att uppfylla andras drömmar och förväntningar i livet. Jag har totalt glömt bort mina egna i skuggan av att bli älskad och omtyckt.

Visst har mycket kretsat i att tillfredsställa något, men det har inte handlat om mina drömmar, det har handlar om min bekräftelse. Jag ägnade ett helt liv åt detta. Hur orkade jag och vad blev det?

En massa energi gick åt att undvika mina rädslor. En massa energi gick åt att tillfredsställa de tankar jag hade om mig själv.

Idag är det tydligare för mig hur andra människors syfte kanske inte alltid stämmer överens med mina egna syften. Jag kan ibland tydligt se hur människor vill ha något jag har. Jag har något de vill ha för att fylla deras liv med det de saknar.

Är jag inte uppmärksam på vad uppmärksamheten står för och vad jag står i detta riskerar jag falla i fällan om att det handlar om fokus på min egen person och bekräftelsen för mig. Smickrande men det blir fel.

När jag är hel i mig själv och är full av bekräftelse i mig själv av mig själv delar jag gärna med mig av det andra vill ha men inte för att bekräfta mig utan för att ge till andra.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948