Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 9 januari 2016

Du är jag är fantastisk - det gäller bara att fatta det

Ja det är så. Tro det eller ej men vi är fantastiska på alla sätt. Vi är skapta en gång i tiden av våra föräldrar som en gåva till jorden. En gåva som har en uppgift som det är meningen att vi ska förvalta. Vi föds fulla av kärlek, just det är något som vi alltid har inom oss. Vi lär oss att använda rädslan och men kärleken finns där. Du och jag vi är skapta för att sprida den kärlek vi har så att nya människor kan bli skapta. Vi finns på denna jord av en orsak och det är du och jag, var och en som behöver ta reda på vad det är. Jag vet att det är av en god orsak. 

På denna jord stöter vi ibland på hinder och utmaningar som lär oss att förminska oss själva och får oss att tro att vi saknar den kärlek som vi redan har. Under denna resa börjar vi sakta, sakta offra oss själva av en orsak. Vilken orsak det är vet bara du och jag, var och en för sig. 

Vi skapar tankar och känslor. Vi hittar på egna sanningar och börjar så smått att tro på dessa. En del "sanningar" har vi ärvt, en del är sådana vi snappat upp från andra, ytterligare några skapar vi allt eftersom. Allt detta fyller vi oss sedan med som gör att vi mer och mer börjar tappa tron på oss själva. Samtidigt skapar vi strategier som får oss att tro att om vi kontrollerar vår värld kommer allt att lösa sig. Problemet blir bara att ju mer vi kontrollerar desto mer tokigt blir det. 

Detta startar mycket tidigt i åren och så här kan vi sedan leva under många många år, kanske ett helt liv. Vi skapar sanningar inom oss själva som vi själva bara ser och som är fullständigt osynliga för andra. 

Ändå är vi här av en orsak och vi äger redan all den kärlek vi behöver. 

Under min start i livet tappade jag bort mig själv. Jag började tveka och ersatte min kärlek med brist på kärlek. Jag trodde att jag inte hade allt och började jaga bekräftelse i tron att jag saknade något. 

Jag ser att många som söker upp mig gör på liknande sätt. De gör som jag gjorde, jagar kärlek i tron att de saknar den. Den finns där men det ligger en massa lager ovanpå som gör den osynlig. Mitt arbete blir att visa på att det finns lager som behöver tas bort och få de som möter mig att arbeta för att nå fram till kärleken igen. Flummigt? Inte alls, utan avgörande för att hitta vägen från brist på kärlek till full av kärlek. 

Det som är så fantastiskt är att detta går och sker också med stor framgång för oss som vågar skapa tillit till att det fungerar och tillit till den vi vågar följa. 

Om du inte funnit din egen kärlek, var började du att skyla den med annat som inneburit att du tror att du tappat bort den? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948