Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 27 september 2016

Det står en pojke vid min sida

Varje morgon när jag vaknar står det en pojke vid min säng och önskar att han ska få plats under dagen. Varje morgon står det en pojke vid min dörr och önskar att kärleken ska få finna sin väg. Varje dag går det en pojke bredvid mig och önskar att bli accepterar som han är. Varje dag är det en pojke som är i min närhet för att visa sin skörhet. Varje dag lockar en pojke fram sin egen känsla i mig själv som ibland gömt sig i det mörka. Varje dag sitter det en pojke vid min sida så nära att jag nästan tror att han är jag. Varje dag följer det en pojke med mig vart än jag går och jag har upptäckt att han är jag. 

Vi har alla en pojke eller en flicka vid vår sida som vill oss väl och som önskar att vi ska locka fram kärleken i oss själva. En pojke eller flicka som är vårt genuina jag och som ständigt blir förminskad för det budskap som de bär med sig. En pojke eller en flicka som bär på allt det som vi själva inte vågar visa och som vi ibland själva blir rädda för. Det svaga. Det nakna. Det ärliga. Det kärleksfulla.  Utan konkurrens och utan egots medverkan.

Vi var alla detta barn en gång som vi idag nästan knuffar undan. Vi kanske blev svikna. Vi kanske blev utelämnade. Vi kanske blev ratade. Vi kanske blev utsatta. 

Detta barn kom längre och längre bort från oss själva tills att det nästan inte längre fanns kvar och det budskap barnet bar med sig nästan fullständigt bleknat. 

Det bor en pojke i mig själv och jag önskar att du vågar visa dig och vara kvar. Det bor en pojke i min själ och jag välkomnar alla dina försök. Det bor en pojke i min själ och jag önskar att jag till fullo kan vara du.

Jag mins tillfällen när jag tryckte undan min pojke ner i det svarta. Måtte jag vara så stark och klok att det aldrig hända igen. 

Hur ser mötet ut med din pojke eller din flicka? Är du tillåtande och bejakande eller har du förpassat barnet till en mörk plats?

Idag är en dag jag lyssnar till pojken i mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948