Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 4 september 2013

Avundsjuk- missunnsamhet

Fick tag i en känslan i går- avundsjuk missunnsamhet. Jag märkte det för jag beklagade mig hur andra var, hade och gjorde. Jag blev kritisk. 

Varför det? 

Någon hade något jag trodde jag saknade. Något som jag ville ha. Istället för att uppskatta och vara glad för det som andra hade och upplevde så blev jag kritisk.

Jag tittade utanför mig själv och självömkade. Det är ok att det sker men där vill jag inte vara. Det får konsekvenser. Jag är tacksam att jag fick grepp om det i min reflektion.

Allt som finns har jag redan och det är när jag tvekar min missunnsamhet och avundsjuka gör sig påmind. 

Jag vill glädjas åt vad andra har för jag har det med. 

Blir du avundsjuk och missunnsam ibland? Hur hanterar du det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948