Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 22 september 2013

Nytt liv

Oavsett om jag tar hand om mig eller inte kommer livet att ha sin gång, jorden att snurra, solen att gå upp, hjärtan som slår, vatten som rinner, väder som skiftar, de som dör och de som föds. Livet fortsätter i någon skepnad med eller utan mig, på något sätt. Andra fyller sina liv med sådant som är viktigt för dem, bra eller dåligt. Jag fyller mitt liv med det jag tror är bra. De rörelser som sker är små små vingslag i universum. Knappt märkbara för mänskligheten i ett väldigt långt perspektiv. En del av något mycket stort. 

Jag är universum, universum är en del av mig eller inte. 

När jag får perspektiv på allt detta och ser att mitt liv inte är viktigare än någon annans och någon annans liv inte är viktigare än mitt då inser jag både min storhet och min litenhet. 

Min inre värld är skapad av mig den yttre på ett helt annat sätt. Min inre kan jag definitivt påverka.

Jag är tacksam för det lilla och jag är tacksam för det stora. Att få vara med på denna världens resa. 

Kärlek är min lycka i mig kärlek är världens lycka. 

På detta sätt överlever vi alla dagen även fast morgondagen är oviss för oss alla. 

Kan du se dig själv i ett sammanhang och att du är en liten del av något med samma värde som alla andra? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948