Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 10 september 2013

Sann i handling och tanke

När jag är sann i det jag gör och det jag tänker kan inget besegra mig. 

Jag är närvarande i mig själv och jag skyddar inte mina lögner. Jag behöver inte vara rädd för att bli avslöjad. Jag behöver inte känna skam. Jag behöver inte känna skuld. Jag behöver inte känna ilska. jag behöver inte känna hämnd. 

Att vara sann är avgörande. Sann mot mig och sann mot andra. Sann i mina tankar och sann i mina handlingar. När jag är sann är jag i balans och mina känslor ha chans att leva i samklang med mina tankar och mina handlingar.

Att vara osann innebär att jag inte visar den jag är. Att vara osann innebär att jag skyddar en osanning med en annan osanning för att skydda mig.

Att vara osann innebär att komma i konflikt med mina känslor och mina värderingar.

Att vara osann får mig innesluten. Att vara osann får mig arg. Att vara osann får mig att göra konstiga saker. Att vara osann får andra att tveka om min sanning. Att vara osann får andra att tveka om mig.

När jag är sann i tanke och handling har mina känslor en chans att röra sig i ett hav av bomull och visa upp hela sin prakt. Varje känsla är tillåten eftersom jag i grunden är fylld av kärlek.

Är du sann eller har du hittat sätt att tänja på detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948