Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 14 september 2013

Förbruka eller förvara

Idag är jag trött. Jag blir mer tillåtande och mina tankar snurrar inte som vanligt. Jag kan sitta och bara vara utan att stressa upp mig om att jag behöver göra för att jag ska har ro i kroppen. 

Jag är och det är ok. Vill jag göra gör jag men jag behöver inte och blir jag rastlös så märker jag det och tillåter den känslan utan att ta bort den känslan. 

Om andra gör är det deras beslut om jag låter bli är det mitt beslut. 

I mig är alla känslor tillåtna och jag är stolt att få känna alla de känslor som jag har även fast vissa till en början känns som jag vill ta bort. 

När jag tillåter alla känslor och lyssnar varför jag har dessa ökar min chans att komma ur de obehagliga känslorna. När jag fastnar i en känsla handlar det om att jag inte tillåtit alla mina känslor att leva ut,  jag fastnar i något som får mig att självömka i irritation, sorg och bitterhet. 

All form av förnekande i mig försätter mig i ett sämre tillstånd. Jag väljer då att lagra min känsla inne i mig istället för att acceptera och få ut min känsla. Känslor är inte gjorda för att lagras. Känslor är gjorda att förbrukas och skapas på nytt. Om och om igen. Som vatten som rinner i en fors. Vatten som står still blir gammalt och dåligt medan vatten i rörelse tillför vattnet nytt syre och gör det fullt av hälsa. 

Hur gör du med dina känslor?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948