Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 22 februari 2014

Ändå är jag inte nöjd

Jag har allt men ändå är jag inte nöjd. Jag har möjligheter men ändå är jag inte nöjd. Jag har flera jobb men ändå är jag inte nöjd. Jag har möjlighet att resa men ändå är jag inte nöjd. Jag har mat varje dag men ändå är jag inte nöjd. Jag har pengar så jag klarar mig men ändå är jag inte nöjd. Jag har vänner omkring mig men ändå är jag inte nöjd. Jag har två fina söner men ändå är jag inte nöjd. Jag har fått en massa erfarenheter i min kärleks relationer men ändå är jag inte nöjd. Jag har fina arbetskamrater men ändå är jag inte nöjd. Jag har vänner i andra länder men ändå är jag inte nöjd. Jag har hälsa men ändå är jag inte nöjd. Jag har möjligheter att ha sommarställe men ändå är jag inte nöjd. Jag känner mig glad och i balans men ändå är jag inte nöjd. Jag är inte nöjd.

Att inte vara nöjd är att inte leva här och nu. Att inte vara nöjd är att jämföra med någon annan eller något annat. Att inte vara nöjd är att tro att jag inte från början har allt. Att inte vara nöjd är att jaga efter något bättre i tron att det ger mig den slutliga lyckan. Att inte vara nöjda är att ständigt fylla på ett kärl som läcker.

När jag riktat mitt fokus utanför mig själv istället för innåt kommer jag alltid att sträva efter mer och jag kommer alltid att saknat något. 

Att vara nöjd är att hjälpa utan att förväntas få. Att vara nöjd är att leva här och nu. Att vara nöjd är att klara av att släppa minnena av min historia. Att vara nöjd är känna tacksamhet till det jag har. Att vara nöjd är att förstå både i mina tankar och mina känslor att jag redan från början har allt jag kan önska. Att vara nöjd är att tänka enkelt och att leva enkelt. 

Hur gör du? Är du nöjd eller missnöjd? Vad gör att du söker och när blir du nöjd? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948