Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 26 februari 2014

Spegla

I spegeln väljer jag vad jag vill se. Den blir en backspegel när jag väljer att se min historia. Den blir en spåkula när jag vill förutse framtiden. Den får mig att se mig själv hur jag ser ut i det yttre. Den får mig att se mig utifrån vem jag är och vad jag gör. Den visar vem jag pekar på när jag pekar på andra. 

Spegeln talar också om för mig vem det är jag kan förändra när jag håller den framför mig. 

Spegeln speglar mig i allt jag gör och får mig att förstå att det jag ska fokusera på är det jag faktiskt ser framför mig inte det jag tror jag ser. Det som finns bakom spegeln tillhör en annan värld. 

Spegla innebär att reflekterar. Spegla innebär att ta sig tid att se vad som sker. Spegla innebär att välja mig. Spegla innebär att se min del. 

Vad innebär spegla för dig? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948