Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 19 februari 2014

Shut my big mouthe!

Idag förstod jag att jag inte är mer än en människa. Jag förstod i den spegling jag fick hur jag projicerade mina egna tankar på andra. Jag fattade hur jag agerade. Det kändes och det var bra. Ett steg tillbaka för att ta mig framåt. 

När jag pekar på andra och tror att jag är bättre än andra väljer jag också att separera mig från mig själv. Mitt ego väljer att jämföra och jag förminskar mig själv. 

När jag pekar på andra är det egentligen mig själv jag pekar på. Mina rädslor styr mig mot att uttrycka mina egen känslor och värderingar via någon annan. Jag prövar och tycker mig vara för mer än någon annan genom att fördöma den andra. Jag granskar inte mig själv utan jag granskar andra. 

Idag har jag lärt mig att jag åter igen behöver vara tyst, hålla truten, shut my big mouthe. Det finns inga alternativ om jag inte vill mata mitt ego 

Vad har du lärt dig senaste dagen som du tar med dig? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948