Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

torsdag 27 februari 2014

Mina eller andras

Jag har mål i mitt liv. Jag har visioner och jag har värderingar. Jag fattar beslut och har idéer om hur jag vill ha det. 

När jag är fri från rädslor styr jag mig till de mål jag själv satt upp. Jag matar mitt jag. 

Känner jag rädslor för något ökar risken för att jag släpper mitt eget fokus och mina egna mål. 

När jag styrs av rädslor och jag kommer i kontakt med någon annans mål kan risken finnas, om jag styrs av mina rädslor, att jag istället för att sträva efter mina egna mål, börjar uppfylla någon annans mål. T.ex. i rädslan för att bli ensam gör jag som min partner vill. 

Ibland tror vi att vi följer våra egna mål men när vi granskar dessa inser vi att de definitivt inte tillhör oss själva. 

Vilka mål följer du? Om det inte är dina egna vems är de då? Arbetsgivarens, din partner, en väns eller kanske dina föräldrars? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948