Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 10 februari 2014

Drömma

Vem är jag utan drömmar? Vem är jag utan idéer och längtan? Vem är jag utan visioner? Vad har jag då kvar?

Mina drömmar och visioner bär upp lusten att leva, tron på framtiden och viljan att vara här och nu. Den leder inte mig från nuet utan tillåter mig att vara där.   
Vad min vision handlar om är mindre viktig mer att jag har en vision. Visionen att vilja, att känna, att vara, att göra.

Framtid är ok att känna bara det inte tar mig från nuet och får mig att tro att då ska allt hända men inte nu. 

Att leva här och nu i denna stund är avgörande om jag ska ha en framtid. Utan det kommer min framtid aldrig att besannas. 

Mina drömmar bär mig i en längtan till fortsatt närvaro och fortsatt kärlek. Mina drömmar förstärker men är inte i stället för. 

Jag tillåter mig att drömma och skapa mina visioner så jag ser var jag är på väg.

Har du drömmar och visioner? Hur leder dina drömmar dig framåt?  Om du saknar drömmar, vad behöver du göra för att komma dit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948