Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 25 februari 2014

Dyka

När jag dyker ställer det krav på att jag är i fokus. Jag behöver ha koll på var jag är, upp och ned. Farligt och ofarligt. Hur jag rör mig. Strömt vatten och djup. Hur jag andas och att jag andas. Jag behöver veta att jag har luft tillräckligt och att jag tar säkerhet före chans. Jag behöver också se till att kolla min dykkompis så allt är ok. 

I dessa stunder är jag fokuserad och befinner mig i nuet. Det finns ingen historia och ingen framtid. Nu äger rum just nu i denna stund. 

Detta gör mig väldigt lugn och avslappnad. Jag känner ro och en skön närvaro. Jag är med mig. 

Lite som en meditation. 

I vilka stunder känner du att du är med dig själv och är i ett bra fokus för dig själv? Eller är det så att du inte hittat dit än? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948