Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 8 februari 2014

Tvivel

När jag arbetar med mig själv går det upp och det går ner. Jag kan ibland känna om det verkligen är någon mening med det jag gör? Varför håller jag på så här? Lägg ner och lev livet!? Nu är det bra, fortsätt att leva. Gör jag rätt? Finns det andra lättare sätt? Jag kommer ingen vart. Jag lyssnar på alla andra som inte gör som jag osv. 

Jag börjar tvivla på mig själv och glömmer bort mina framgångar och fokuserar på min uppoffring. Jag tvekar och för mina tankar utanför mig själv i tron att det finns något som ska bekräfta mig och min tvivel. 

När jag tvivlar är det mitt ego i mig som testar mig och vill ta kommandot.

Tvivlar du ibland? När det sker hur tar du dig därifrån? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948