Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 14 februari 2016

Alla hjärtans dag till mig

Jag känner att det bästa jag kan ge är kärlek till mig själv. 

Inte girighet eller begär. Inte bekräftelse från andra eller fylla ett eget behov. Inte högmod eller supporta mitt ego. Inte få andra att gilla mig. Inte ge för att få. Inte offra för någon annan. Inte förminska eller förstora. Inte tiga för att skydda eller säga sanningen för att skada. Inte bli bitter för det jag inte får eller att det ska vara på mitt sätt. Inte offra eller förminska. Inte förfölja eller förgöra.

Bara vara sann och genuin mot mig själv och erkänna att jag känner och tänker. Erkänna att jag har allt i mig själv av all den kärlek jag behöver och kan ge. Oavsett vad som händer utanför mig själv. 

Jag har allt och jag är allt och lever i kommunikation med andra för att det är bra för mig.

När jag har allt detta kan jag också ge av det jag har. Vad ska jag annars ge. 

När jag tror mig känna brist på den kärlek jag tror jag inte har, det är då jag tappar fotfästet och börjar tvivla. Det är då mina negativa tankar börjar mala och mina känslor styr mig fel. Det är då jag tror att jag inget har att kunna ge. 

Alla hjärtan till mig för all den kärlek jag har i överflöd och som jag kan ge till andra. Alla hjärtan till dig för all den kärlek  jag vill dela med till dig. Alla hjärtan tillsammmans där vi tar hand om varandra var och en för att sprida all den kärlek vi har till de som tror sig sakna.

Kan du känna kärlek till dig själv? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948