Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 24 juli 2013

Min jordaxel

Jag är jordens centrum. Runt mig cirkulerar allt. Jag är alltet. Mina tankar, idéer, problem och handlingar skall alla se. Det jag inte tycker är korrekt, är fel och andra ska rätta sig efter det. Jag övertygar andra om vad man ska tycka, känna och göra. 

Skit i de du Johan. Vad får dig att tro att verkligheten ser ut så och om den gjorde det varför skulle andra rätta sig efter det?

Alla har sin egen axel att ta hänsyn till, sitt eget centrum och ingen behöver lyssna på dig! 

Första halvleken av mitt liv tänkte jag inte alls på detta men jag agerade så. Min bekräftelse styrde mig. Jag såg till att det skulle bli så. Jag trodde jag för andra var så intressant och viktig. Men jag agerade som om jag inte trodde det var så genom att alltid se till att det skulle bli så. 

Innerst inne fanns det en känsla av att allt annat var jordens axel men inte jag. Innerst inne kände jag att jag bara ville bli älskad och beröra andra. Innerst inne ville jag bli behövd och vara en del av något. Men jag verkade som om jag var medelpunkten i rädsla att inte få vara med. Jag skapade projekt, jag skapade sammanhang, jag skapade situationer där andra behövde mig. Jag skapade det som annars kommer automatiskt när jag släpper taget. 

Det jag skapade fick människor att gå, känna sig utnyttjade, förolämpade, dominerade och kränkta. Särskilt när jag genom lögnen skapade detta med fel syfte och falska utspel. 

Jag satte min axel i halsen. Detta gjorde mig ensam.

Lösningen låg i att släppa taget om allt detta och vara mig själv med både min skörhet, min ärlighet och mitt nakna jag. Då visar jag mitt hela jag och det som ska komma till mig kommer. Det blir så att när jag tystnar har jag chans att höra och se andra och se vad som faktiskt redan finns runt omkring mig. Jag bli jag som ingen varken kan bli besviken på eller ledsen för jag är. Jag är jag i hela min skepnad med det goda och med det som inte ännu utvecklats fullt ut.  

Hur agerar du? Agerar du på ett sätt men känner något helt annat? Vad får det för konsekvenser för dig? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948