Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 25 januari 2014

En förförisk situation

När jag arbetar med mig själv kommer jag från något och vill komma till något annat. Jag rör mig i en riktning jag vill röra mig för att komma till ett mål som skiljer sig ifrån den punkt jag startade. 

Jag är vaken, nyfiken, öppen, ärlig och villig. Jag är rädd men jag för mig framåt om jag tror på det. 

Under min väg ändrar jag mina strategier, blir medveten om min person, accepterar, förlåter och får kontakt med mina tankar, känslor och handlingar i en bra balans. Allt bärs av mina insikter och min förmåga att umgås med mitt jag och mitt ego. 

Som jag tidigare sagt får mitt ego samma insikter som mitt jag. Därför behöver jag vara vaksam. 

Om jag sedan är nöjd, slutar att följa upp mig själv och fortsätta träna är risken stor att jag faller tillbaka. Fallet kan gå mycket sakta och obemärkt men jag faller tillbaka. 

Om jag inte grundat tillräcklig från början i min rannsakan och mitt accepterande, faller jag tillbaka. 

Om jag låter mig smickras av mina insiktsfulla framgångar utan eftertanke faller jag tillbaka. 

Om jag inte uppdaterar mig i mina destruktiva karaktärsdrag och den nya version jag bär på faller jag tillbaka. 

Om jag inte är uppmärksam och systematisk finns risk att jag faller tillbaka till mitt tidigare jag men i en uppdaterad version. Ett ego version 7.5.2.

Jag är då inlåst i ett hörn och svårare att knuffa åt sidan och föras framåt. 

Hur uppmärksam är du i ditt tillfrisknande? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948