Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 26 januari 2014

Jag innehåller sanningen

Vad händer när jag inte är fullt ärlig mot andra och mot mig själv? Hur påverkar det mig? Hur påverkar det andra? Tillit? Min egen känsla? Stress? Osäkerhet? Förtroende? Rädslor? Ilska? Min egen saklighet? Min neutralitet? Mina syften? 

Vet jag att jag bär på osanning vet jag också att jag inte är genuin. Vet jag att jag bär på osanning styrs jag i felaktig riktning och jag styr andra med fel avsikter. Det känns i min kropp och jag är övertygad om att det syns utanpå. Jag är transparent. Det skapas en känsla i andra som väcker undran, oro och obalans. 

Min oärlighet stör mig och stör andras närvaro i sig själv. Jag skapar osäkerhet i mig och osäkerhet i andra. 

Jag behöver själv bli klar med mina syften  och avsikter med det jag gör och den jag är. Jag behöver nå min egen kärna. Allt,  som det allra minsta blir en tvekar i min genuinitet, kommer för eller senare att blottas. Vare sekund jag lutar mig tillbaka i en falsk avsikt, ett falskt syfte eller för mig eller någon annan bakom ljuset kommer jag att hamna fel. I det stora som det lilla. Det kommer att styra fel och det kommer att innebära att minst jag själv, garanterat kommer att få betala för det och definitivt någon till, sannolikt  fler.  

Jag lever alltid i ett sammanhang och jag kommer alltid att påverka detta sammanhang med mina handlingar. Jag ska inte heller aldrig tro något annat. 

När jag leder mig fel är snabbaste och enklaste vägen tillbaka att ta tag i det direkt. Andra tankar leder mig alltid fel och förvärrar. Åker jag fel är vägen tillbaka lika långt som jag åkt. Hur många gånger har jag inte sett mig själv skjuta mina fel framför mig till lämplig tidpunkt. Det har alltid lett mig fel. 

Osanningar får konsekvens. Sanningar mildrar. 

När jag lever med min hemliga agenda leder jag andra fel i sina beslut. 

Hur hanterar du din egen osanning mot dig själv och andra? Hur gjorde du för att ta dig därifrån? Är du helt fri idag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948