Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 1 januari 2014

Släpp historien

Vad har min historia för betydelse idag? 2013 har varit. Det är förgången tid och möjlighet att ändra den omöjlig. Jag har fått erfarenheter som gjort mig ett år äldre med både positiva erfarenheter och mindre positiva. Historien har lämnat spår som gjort mig till den jag är idag. Utan den inte jag. 

Nu är jag den jag är. Historien är för alltid historia och har längre inget egenvärde. Det är som ett verktyg som format mig men som längre inte behövs. 

Jag accepterar att jag haft min historia och att jag blivit den jag är. Jag accepterar att jag haft just den historia jag fått ha och jag acceptera hur den format den jag är just nu med alla mina personligheter. Varken bättre eller sämre jag utan just jag. Andra har formats på sitt sätt jag på mitt. 

Men sedan då? 

Precis.

Varje år har skapat mig mer erfarenheter men det som skapat mig är historia.  

Livet, som jag definierar det, levs här och nu och skapar sin egen historia sekunden efter. 

För att lyckas 2014 är mitt bästa tips att acceptera den historia vi haft och de erfarenheter vi fått för att sedan glömma hur det gick till. Historian blir en börda och släpper aldrig taget om oss om vi inte gör valet att släppa. 

"Poängen i livet är att skapa ny historia inte spara gammal. "

Spar du gammal historia? 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948