Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 31 januari 2014

Hur definierar jag mig

Vem är jag? Vad är det som gör jag till jag? Är det vad jag tror andra förväntar sig av mig? Är det vad jag vill att andra ska tro om mig? Är det den jag är i mina känslor och tankar just i stunden? Är jag känslan av mig? Är jag tanken av mig? Är jag det jag gör? 

Min identifikation av mig är något jag själv skapar. Ingen annan. Andra kan ha uppfattningar om vem jag är utifrån deras egen verklighetsbild men med säkerhet vet jag att det är inte jag. Enbart deras bild av mig. Vad andra tucker, tänker och känner är inte jag. Den enda jag är, är den bild jag skapar själv. 

Är min bild sann? 

Självklart! Vilken bild jag för stunden skapa är sann just då. Men om det är mitt genuina jag är inte säkert. 

Mitt genuina jag är jag i balans där jag inte är mina tankar, mina känslor eller mina handlingar. Mitt genuina jag är jag där jag lever i detta nu, i denna stund. Mitt genuina jag är jag där min historia inte väcker upp nya gamla känslor och gamla tankar. Mitt genuina jag är jag där oro för framtiden eller flykten: "- Sen ska jag..." finns. 

Jag definierar mig som jag som en del av universum som behövs och har sin plats. Jag definierar mig som jag där jag känner full kärlek till mig.

Jag finns därför är jag. Jag är och det räcker. Jag är den jag är och det gör mig glad. Jag lär mig varje dag att finna nya delar av mig, en upptäckt som fortsätter till slutet av mitt liv att definiera mig. 

Tack för att jag finns och att jag är just den jag är just nu. 

Hur definierar du dig?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948