Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 24 mars 2013

Att bli stött

Bli stött har tidigare varit ett problem för mig! jag märkte att saker och ting inte gick som jag ville, jag fick inte det fokus på mig som jag önskade och på det sätt jag ville ha det!

Jag märkte att jag inte lyckades som andra och blev stött, avundsjuk och inskränkt i mitt sätt att se på det! Jag trodde att allt skulle snurra runt mig!

Jag märkte det inte själv till en början men det blev tydligt efter ett bra tag när andra tröttnade på mig!

Det handlade om min vilja, mina åsikter, det som gagnade mig inget annat! Även när jag hjälpte andra var det tydligt vilket syfte det var som låg i botten! Att bli stött handlar om mina val!

Kanske började detta beteende när jag barn och fick då framgång med det! När jag blev äldre gjorde det mig bara ensam.

Vill jag ändra på detta behöver jag ändra på mina tankar och syften med att bli det! Ingen annan kan ändra på det! Bli stött kan bero på väldigt många saker för mig. Jag behöver granska mina värderingar och hur jag ser på andra.

Är mitt syfte och värderingar oklara blir även min handling oklar och det visar mer hur jag ser på mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948