Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 24 mars 2013

Släpp taget igen

Hur mycket håller vi fast vid våra gamla föreställningar om hur det skall vara? Hur mycket håller vi fast vid att vara hemliga, inte berätta och fortsätta timme efter timme dag efter dag med att göra på vårt eget sätt, även fast det blir samma negativa resultat?

Vad skulle hända om vi släppte taget? Släppte taget om hur vi gör, tänker och är?

Att släppa taget är att ge upp mina gamla föreställningar om hur det skall vara! Att vakna upp varje morgon och vara den som ger mig mitt rätta innehåll i livet. Att äga en känsla av att det är jag som väljer hur mitt liv och min dag ska vara. Att det är jag som väljer mina mål. Att det är jag som är nöjd med mina egna insatser denna dag. Att släppa taget handlar om att jag tar ett beslut om vad jag vill nå med mitt liv. Ett beslut som kräver mod och styrka. Att släppa taget innebär att jag slutar med att vara ett offer för omständigheter och min omgivning. Att släppa taget innebär att jag går en match med mitt EGO och dess egna strategier. Att släppa taget innebär att jag börjar ta ansvar på ett konstruktivt sätt för bara mig. Att släppa taget innebär ett nytt fokus, nya mål, ny struktur, nya framgångar och nya resultat. Att släppa taget innebär en nylivsstil och ett nytt tänk. Att släppa taget innebär att jag lämnar min egen livsmedvetslöshet och medvetet ser på mitt liv med nya ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948